وبلاگ درمان

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

لیزر جزو درمان‌ بواسیر های اولیه نیست و رقیب جراحی محسوب نمی‌شود؛ برای مثال اگر 10راه درمان وجود داشته باشد لیزر آخرین آنهاست. اما مردم ایران خیلی نسبت به آن اشتیاق نشان می‌دهند زیرا فکر می‌کنند لیزر یک شیوه درمان بواسیر بدون درد است و مشکل‌شان خیلی راحت با آن رفع می‌شود. این تصور غلط در بسیاری از موارد باعث می‌شود تصمیم صحیح درمورد درمان بواسیر گرفته نشود. برای مثال ممکن است بیمار فقط با مصرف ملین بهبود پیدا کند اما ترجیح می‌دهد با لیزر درمان شود. 

  • سوسن فدایی

استفاده از لیزر در درمان فیستول مقعد:

نکته ای که مهم می باشد و این روزها بین جراحان و بیماران مختلف زیاد صحبت می شود این است که بارها شنیده ایم که می گویند: که لیزر یعنی چه؟ چرا لیزر؟ متاسفانه بعضی از پزشکان جراح که آشنایی با لیزر ندارند فکر می کنند که لیزر کار خارق العاده ای را انجام می دهد اما اینگونه نیست چون در واقع لیزر کار همان چاقو را برای ما انجام می دهد منتهی با صدمه کمتر، خون ریزی کمتر و ضایعه کمتر برای بیمار و همچنین کاملا موثرتر و مفیدتر می باشد . عملاً کار جراحی انجام می شود و همان کار چاقو را انجام می دهد اما فوق العاده ظریف تر، منظم تر و مرتب تر صورت می گیرد و در فیستول هایی که در واقع بین اسفنکتری هستند و در فیستول های دیگر هیچ جایگاهی ندارد. ولی در غیر از این لیزر بسیار بهتر و موثر تر می باشد.

  • سوسن فدایی

بهداشت: پس از رفتن به دستشویی مقعد خود را به خوبی با آب بشوئید. آن را به آرامی خشک کنید. وقتی مقعد زخم شده برای شست و شوی آن از صابون استفاده نکنید زیرا باعث التهاب شقاق می شود.

نوشیدنی زیادی بنوشید: بزرگسالان باید روزی حداقل دو لیتر مایع (بین ۱۰ تا  ۱۲ فنجان) مصرف کنند. بیشتر مایعات به صورت ادرار دفع می شوند. با این حال، قسمتی از مایعات از دستگاه گوارش عبور کرده و مدفوع را نرم می کند. اغلب نوشیدنی ها این خاصیت را دارند، اما نوشیدنی های الکلی باعث کم شدن آب بدن می شوند و چندان خوب نیستند.

  • سوسن فدایی

بواسیر یا هموروئید که به دلیل برجسته شدن رگ‌های مقعدی ایجاد می‌شود، شایع‌ترین علت خون در مدفوع است.

در این نوع بیماری معمولا پس از دفع مدفوع، خون دفع می‌شود. در واقع خون از مدفوع جداست و خیلی با آن مخلوط نشده است.

از دیگر بیماری‌های شایع که مشابه همین علامت یعنی خون در مدفوع را دارد، شقاق‌های مقعدی است که به دلیل پارگی‌های ریز اطراف مقعد ایجاد می‌شوند.

این بیماری به دلیل یبوست‌های طولانی و زورزدن‌های پیاپی برای دفع مدفوع ایجاد می‌شود. در مورد خونریزی‌های مدفوعی که خون و مدفوع کاملا با هم مخلوط می‌شوند، شایع‌ترین علت اسهال‌های خونی عفونی است و البته دو بیماری مهم یعنی کولیت زخمی و سرطان روده بزرگ از علل خونریزی طولانی مدت مدفوعی محسوب می‌شود.

  • سوسن فدایی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html